Naš dobri dobri predhodnici (selefus-salihin) jesu tri najodabranije generacije muslimana a to su ashabi [1] , tabini, i tabi-tabini. Ibn Mesud prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Najbolji su oni koji žive u mom stoljeću, zatim oni koji slijede, potom oni koji slijede.” [2]
Dužni smo se ugledati na naše dobre predhodnike (selefus-salihin) u tumačenju i razumjevanju vjere. Navedene generacije su pohvaljene i spomenute u kur’anskim-hadiskim izvorima i zato se ugledamo na njihovo tumačenje vjere.
Riječ selef znači predhodnik nečemu [3] za nešto što je bilo i prošlo vremenski i kada se govori u vjerskim tekstovima misli se na naše dobre predhodnike (selefus-salihin). Kada kažemo za nekoga da je selefija i to znači da se ugleda na dobre predhodnike (selefus-salihin) u tumačenju i razumjevanju vjere što možemo razumjeti da je selefizam [4] metod u shvatanju i primjeni vjerskih načela.
Možemo razumijeti iz navedenog da moramo da zauzmemo umjereni stav a ne da se odričemo selefijskog tumačenje vjere. Onaj ko se odrekne dobrih predhodnika (selefus-salihin) [5] i taj se odrekao i Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem jer bez selefijskog tumačenja vjere daleko možemo zalutati od istine i uzimanje pogrešnog i modernog metoda tumačenje vjere kao što je orijentalni metod tumačenja vjere.
Bilješke:
[1] Ashabi su drugovi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji su ga vidjeli i živjeli u njegovome vremenskom periodu, dok tabini su genarcija nakon njih pa onda tabi-tabini nakon njih.
[2] Vidjeti: Safet Kuduzović, Osnove islama, olakšano poimanje temelja vjere, izdavač: Autor, Sarajevo 2019. str. 51.
[3] Isto. str 50.
[4] Isto. str. 51.
[5] ashabi, tabini, i tabi-tabini.